Skip to content

Poem de pe terasa unui bloc

Mai 16, 2012

De aici, de pe bloc, votul meu nu se vede foarte mare. E chiar mic.Este un fel de zâmbet. Și zâmbetul se dă întotdeauna altora. Mă gândesc că cineva trebuie să-mi semene la zâmbet! De ce să nu-mi semene? De ce să-i semene doar lui și de ce să le semene doar lor? Care lor? Nu știu! Tu știi? Îmi plac clădirile vechi ale Bucureștiului de altă dată. Au acoperișuri inegale, pline de pisici care cunosc bine rotundul lunii. De-aici, de pe bloc, casele par că-și râd în pumni, aplecate înspre sinea lor. Mirosul lor e de iederă și de pasiuni decantate unele peste altele, timp de generații. Au miros de ceainării, de galerii și de librării posibile. Îmi plac bicicletele! Am adus una și pe terasă. Stă prăbușită lângă o antenă. Ai văzut cum e să treci cu bicla printr-o băltoacă? Din taxi am văzut o fată, ploua, și ea și-a ridicat piciorul stâng, pentru a se feri de apa răscolită de roată. Un gest mic, dar plin de eleganță. Parcă s-a jucat cu mine. Eu eram în mașină, și am ridicat și eu piciorul stâng de pe podea, dar nu a avut nici un sens! Sub blocul pe care stau se află un panou mare care spune că blocul meu se construiește încă. Aș vrea să locuim toți într-un parc, ba nu, aș vrea să locuim sus, pe terasa unui parc. Parcurile sunt cele mai înalte, de pe ele vezi tot orașul altfel. După ce cobor de aici am să plec să cumpăr zarzavat și fructe proaspete, din piețele orașului. Am să mă târguiesc, am să complimentez o bătrână fără dinți pentru a o convinge să lăse vreo 50 de bani din prețul la mărar. Vreau o stradă pe care Street Delivery să țină un an și zona pietonală a Lipscănimii să crească, să crească, precum rădăcina unui copac, precum degetele tatălui prin părul copilului. Mi-ar plăcea să pot să mă văd cu prieteni buni pe malul Dâmboviței. Să las picioarele să se legene deasupra apei, așa cum spânzură acum, de pe buza terasei de bloc. E fierbinte smoala! Cine știe, poate că diseară mă văd și cu tine. Să privim luna de pe acoperișul caselor vechi. Căci dacă orașul tău seamănă cu al meu, atunci chiar am să votez Nicușor Dan! Doar așa, cât să ni se-așeze zâmbetele unul peste altul. Cu miros de iederă…

From → POLITIC(OS)

2 comentarii
  1. Anca permalink

    Multumesc, Silviu Dancu. Orasul tau seamana cu al meu. Si, da, se pare ca suntem mai multi decat cred ei 🙂

Lasă un răspuns

